Takmer dvadsať tisíc získali cestujúci ako odškodnenie za omeškaný let

Skupina cestujúcich získala ako odškodnenie za omeškaný let zo Singapuru 18 600 €. Na finančnú kompenzáciu 600 € na osobu vznikol cestujúcim nárok na základe Nariadenia Európskej rady a parlamentu. Odškodnenie im bolo aj vďaka právnikovi vyplatené za 5 mesiacov od omeškaného letu.

Početná skupinka 31 cestovateľov z Nového Mesta nad Váhom mala zakúpené letenky od britskej leteckej spoločnosti na deň 10. 3. 2018 zo Singapuru do Londýna, kde bol plánovaný prestup na let do Viedne. Plánovaný prílet do Londýna bol o 5 hodine ráno druhého dňa, kvôli omeškaniu v Singapure však cestujúci doleteli až o pol deviatej doobeda. Kvôli omeškaniu navyše museli cestujúci do Viedne letieť iným letom, pretože pôvodný prípojný let nestihli, do cieľovej destinácie tak dorazili s viac ako šesťhodinovým omeškaním.

Jeden zo skupinky cestujúcich niekoľko dní po návrate zistil, že za omeškaný let im môže náležať odškodnenie, a obrátil sa menom celej skupiny na právnika zo spoločnosti Vaše nároky.sk, ktorá pomáha kompenzácie v leteckej doprave cestujúcim získať. „Potvrdilo sa, že let zo Singapuru do Londýna bol na prílete omeškaný o 3:18 minút, nakoľko vzdialenosť medzi letiskom odletu a príletu je 10 888 km, cestujúcim vznikol nárok na 31x600 EUR,“ komentuje prípad právnik, ktorý prípad omeškaného letu prevzal k riešeniu.

Nárok na odškodnenie cestujúcim vzniká na základe Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004. Toto nariadenie sa vzťahuje na všetky lety, ktoré sú prevádzkované leteckými spoločnosťami z Európskej únie, Nórska, Islandu a Švajčiarska, a na lety, ktoré z týchto destinácii odlietajú. Nárok na finančnú kompenzáciu vzniká v prípade, keď je let omeškaný o viac ako 3 hodiny a dôvodom omeškania nie sú tzv. mimoriadne okolnosti.

Mimoriadnou okolnosťou, kedy klient na peňažnú náhradu nemá nárok, je napríklad nepriazeň počasia, štrajk zamestnancov leteckej spoločnosti, či nepokoje v cieľovej destinácii. Jedná sa o situácie, ktoré letecká spoločnosť nemohla ovplyvniť. Naopak, ak je let omeškaný napríklad kvôli technickej chybe na lietadle alebo nedostatku personálu leteckej spoločnosti, nárok na odškodnenie cestujúcim vzniká.

Nakoľko bol u mojich klientov let omeškaný kvôli technickej chybe, konkrétne kvôli výmene elektrickej jednotky, nárok na finančnú kompenzáciu vznikol,“ komentuje prípad skupiny cestujúcich zo Slovenska právnik.

„Pri omeškaní letu nad 3 hodiny je podľa nariadenia EU možné žiadať paušálne stanovenú kompenzáciu, ktorá sa pohybuje od 250 do 600 EUR v závislosti na letovej vzdialenosti,“ objasňuje právnik. Výška nároku je nasledujúca:

  • 250 eur – let kratší než 1 500 km
  • 400 eur – let dlhší než 1 500 km v rámci EU, Nórska, Islandu a Švajčiarska alebo mimo EU pri letu v rozmedzí 1 500 – 3 500 km
  • 600 eur – let dlhšom než 3 500 km

Na základe vyššie spomínaného zaslal právnik z Vaše nároky.sk za 31 cestujúcich predžalobnú výzvu, ktorá bola adresovaná britskej leteckej spoločnosti, u ktorej k omeškanému letu došlo. Dopravca oprávnenosť nároku nenamietal, preto v auguste 2018 cestujúcim vyplatil odškodnenie vo výške 18 600 € (Pomohli sme - Omeškaný let Singapur - Londýn).

Túto finančnú kompenzáciu môžu za podobné problémy v leteckej doprave žiadať všetci občania EU.

 

Chcete požadovať odškodnění i vy?

Stačí vyplniť online dotazník tu!

Pre viac informácií sa pozrite sem.

Späť na seznam
Novšie: V tomto roku sa už cez 4000 Slovákov rozhodlo požadovať po leteckých spoločnostiach odškodnenie. Najčastejšie riešili meškajúce lety
Staršie: Slabý dážď aerolinky neospravedlňuje, hurikán áno