3 najčastejšie problémy v leteckej doprave

Či už vyrazíte preskúmať krásy starého kontinentu, alebo sa vydáte skôr za exotikou, vždy je dobré sa pripraviť na určité komplikácie. Letecká doprava dnes predstavuje najrýchlejší spôsob dopravy do konečných destinácií. Ale viete, na čo máte právo, pokiaľ sa niečo na letisku pokazí?

 

Oneskorený let

Pár minút čakania na letisku určite nikoho z nás nezabije. Často sa však stáva, že sú cestujúci nútení si na nepohodlných letiskových laviciach i ustlať. Pamätajte si, že jedlo na letisku niečo stojí, a nevyhne sa ani napríklad pokute za neskorý check-in v hoteli. Za oneskorený či zrušený let cestujúcemu náleží odškodnenie až do výšky 600 €.

 

Zrušený let

Občas sa bohužiaľ stane aj to, že dopravca celý spoj dokonca zruší a cestujúcim obstará náhradný let. Nie je však výnimkou, že takýto náhradný let sa uskutoční i 2 dni po tom pôvodnom. Môžete tak prísť o dni strávené na pláži alebo o smenu v práci.

V oboch prípadoch, jak oneskoreného, tak zrušeného letu, právnik spoločnosti Vaše nároky.cz odporúča odložiť si palubné lístky, poprípade ďalšie doklady za kúpené jedlo a pitie. Všetko postačí v elektronickej podobe. Neurobíte hlúposť, keď si pre prípadné dokazovanie meškania/zrušenia odfoťte letiskovú tabuľu.

Pre nárok na kompenzáciu za oneskorený/zrušený let je nutné splniť 2 podmienky:

  • meškanie na prílete musí byť aspoň 3 hodiny,
  • odlet sa uskutočnil z územiu EÚ, alebo ste leteli s európskou leteckou spoločnosťou.

 

Oneskorená batožina

Keď už sa vyhnete dlhým hodinám na letisku, vaše lietadlo však odštartuje a vy už vyrážate na slnečné pláže, je pred vami ešte posledná úloha – dostať späť svoj kufor. Na oneskorenú batožinu môžete čakať aj týždne. A skazená dovolenka je na svete!

Všeobecne sa za oneskorenú považuje batožina, ktorú nedostal cestujúci do 21 dní. Potom je už batožina považovaná za stratenú. Ďalej sa stáva, že sa v priebehu prepravy, kufor poškodí. Vo všetkých takýchto situáciách vám náleží čiastka až 1.220 €.

Priamo na letisku vyplňte protokol o nepravidelnosti pri preprave batožine. Batožina bude potom dopravená zadarmo na adresu hotela. Avšak máte nárok na preplatenie základných potrieb ako je napríklad zubná kefka a nutné ošatenie. Ďalej písomne požadujte odškodnenie, a to do 7 dní od oneskorení batožiny. Do 21 dní je potom nutné predložiť účtenky zakúpených vecí.

 

Odmieta vám dopravca vyplatiť náhradu škody?

Neváhajte sa obrátiť na spoločnosť Vaše nároky.sk.

Zadanie prípadu funguje jednoducho online. Skúsení advokáti posúdia váš nárok zadarmo!

Späť na seznam
Novšie: Čo je a čo nie je mimoriadna okolnosť?
Staršie: Ak let mešká kvôli technickej poruche, tak má cestujúci nárok na odškodnenie až 600 €