5 tipov, ako postupovať, aby ste za meškajúci let získali odškodnenie

Po príchode na letisko zistíte, že je váš let o niekoľko hodín oneskorený. Situácia je to síce nepríjemná, ale s najväčšou pravdepodobnosťou s ňou nič neurobíte. Nezostáva vám nič iné ako čakať a dúfať, že sa oneskorenie ešte nepredĺži. Alebo je to inak?

Áno je, ale len vtedy, ak je váš let omeškaný o viac ako 3 hodiny. V takom prípade môžete mať nárok na odškodnenie vo výške 250 - 600 €. Z tohto dôvodu sa oplatí vedieť, čo v podobných situáciách robiť a aké dôkazy si pri čakaní na letisku zaistiť za účelom získania odškodnenia. Chcete vedieť viac? Prečítajte si našich 5 jednoduchých rád, ako pri meškaní letu postupovať.

 

1. Vypísané oneskorenie na tabuli nebude večne

Svieti na letiskovej tabuli v odletovej hale pri vašom lete meškanie napríklad 300 minút? Neváhajte a tabuľu si odfoťte skôr, než sa nápis zmení na boarding. Dĺžka oneskoreného letu sa síce počíta až pri prílete, ale je pravdepodobné, že oneskorenie napríklad 5 hodín už pilot pri prílete nedoženie. Fotografia potom môže slúžiť ako dôkaz, že váš let mal skutočne meškanie viac ako 3 hodiny.

 

2. Palubnú vstupenku ani letenku nevyhadzujte

Zvykom mnohých cestujúcich je vyhodiť palubnú vstupenku hneď po prílete. Vy to ale rozhodne nerobte! Ak je to možné, palubnú vstupenku a letenku si uschovajte. Pri vymáhaní odškodnenia za meškajúci let je vhodné doložiť, že ste skutočne boli účastníkmi letu, ktorý bol viac ako 3 hodiny omeškaný.

 

3. Potvrdenie je na nezaplatenie

Priamo od zamestnancov letiska si vyžiadajte potvrdenie o meškaní letu. O vydanie potvrdenia je ideálne požiadať až na mieste príletu, pokiaľ však už dopredu viete, že po pristátí lietadla nebudete mať veľa času, zažiadajte o vydanie potvrdenia už na letisku, z ktorého odlietate. Potvrdenie o dĺžke meškania letu priamo od letiska je jedna z najlepších pák na leteckú spoločnosť ak žiadate o odškodnenie.

 

4. Spýtajte sa prečo, ale neverte všetkému

Či máte nárok na finančnú kompenzáciu za meškajúci let záleží tiež na tom, prečo oneskorenie vzniklo. Spýtajte sa na dôvod meškania zamestnancov leteckej spoločnosti. Ak je dôvodom meškania technická porucha alebo personálne nedostatky, máte na odškodnenie nárok, ak bol let omeškaný kvôli snehovej búrke, bohužiaľ nárok na finančnú kompenzáciu nevzniká.

Pozor však na výhovorky leteckých spoločností, ktoré veľmi dobre vedia, kedy sa môžu zodpovednosti za meškajúci let zbaviť. Ak vám letecká spoločnosť napríklad tvrdí, že let je oneskorený kvôli zlému počasiu, ale ostatné lety normálne odlietajú, radšej si situáciu preverte.

Prečítajte si o 5tich najčastejších výhovorkách, ktoré letecké spoločnosti používajú, aby sa vyhli plateniu.

 

5. Na nič nečakajte a žiadajte odškodnenie

Odškodnenie síce možno žiadať až 2 roky spätne, na čo však čakať, keď na letisku pri čakaní na meškajúci let máte veľa voľného času. Jednoducho z mobilného telefónu môžete navštíviť naše stránky www.vasenaroky.sk/zadat-pripad a vyplniť informácie k letu. Rovno môžete tiež priložiť nielen fotografiu tabule, ale aj leteniek či potvrdení o meškaní. Či máte nárok na odškodnenie alebo nie vám dáme vedieť do 48 hodín.

 

Niečo vám chýba?

Ak ste si nestihli tabuľu odfotiť alebo ste omylom palubnú vstupenku vyhodili, nezúfajte! Dokážeme získať odškodnenie aj s minimom. Zadajte prípad na posúdenie zadarmo a na všetkom sa dohodneme.

Chcete vedieť, ako to funguje? Alebo vás zaujíma, koľko nám zaplatíte? Všetko sa dočítate na našich webových stránkach alebo sa nás spýtajte na našom online chate každý všedný deň od 9 do 17:00 či na facebooku.

Späť na seznam
Novšie: Meškanie letu: Kedy má cestujúci nárok na 250, 400 a 600 € odškodnenie?
Staršie: Zrušený let: Kedy vzniká nárok na 250 - 600 €?