Skazila vám stratená batožina vysnenú dovolenku? Požadujte odškodnenie!

Konečne ste pristáli po nekonečných hodinách strávených v lietadle. Všetky možné komplikácie ste už prečkali a teraz už len ostáva vyslobodiť svoj kufor z otočného pásu a užívať si tak veľmi zaslúženú pohodu! Ale čo keď vaša batožina nie a nie doraziť? Takáto situácia dokáže zaskočiť i skúseného cestovateľa. I za takéto chyby sa platí!

 

Oneskorená batožina

Pár minút naviac na letisku ešte nikdy nikoho nezabilo, ale verte alebo nie, mnoho cestujúcich bolo nútených čakať na svoj kufor nielen hodinu či dve, ale dokonca celé týždne.

  • Nezabudnite ihneď na letisku vyplniť protokol o nepravidelnosti pri preprave batožiny. Týmto vaša práca končí a neostáva nič iné než čakať.
  • Preplatenie nákladov nutných na hygienické potreby či ošatenie nechajte na dopravcovi.
  • Batožina bude dopravená na adresu vášho pobytu a náklady na dopravu hradí letecká spoločnosť.
  • Pozor – maximálne náklady sú stanovené na 38 tisíc Kč!
  • Požiadavku na odškodnenie je nutné vzniesť písomne a len do 21 dní od doby, kedy vám batožina bola doručená.

 

Stratená batožina

A čo robiť ak sa kufor neobjaví ani po lehote 21 dni od dátumu príletu? Vtedy je batožina považovaná za stratenú a môžete požadovať finančnú náhradu i za celý obsah. Tu však narážame na problém s dokazovaní, čo ste si na dovolenku skutočne zabalili.

  • Až 2 roky spätne podajte písomnú reklamáciu stratenej batožiny priamo dopravcovi.
  • K reklamácii je však nutné doložiť doklady od vecí, ktoré ste v batožine mali, a ideálne tiež fotografiu zbaleného kufru.
  • Maximálna čiastka k vyplateniu sa opäť pohybuje okolo 38 tisíc Kč.
  • Pokiaľ ste si pribalili veci hodnotnejšie, batožinu je vhodné si poistiť.

 

Poškodená batožina

Za najpriaznivejšiu možnosť z doposiaľ vymenovaných je možné považovať poškodenie batožinu. Avšak pokiaľ ste pred cestou investovali tisíce korún do nového kufru, i škrabance pomerne mrzia.

Riešenie v žiadnom prípade neodkladajte a riešte ihneď po zistení na letisku, a to i napriek tomu, že zákonom stanovená lehota je vyčíslená na 7 dní od príletu. Výška odškodnenia v tomto prípade vždy záleží prípad od prípadu a maximálna čiastka je opäť 38 tisíc Kč.

 

Chcete sa aj vy domôcť odškodnenia, ktoré vám právom náleží?

Stačí si zadať prípad cez webové stránky spoločnosti Vaše nároky.sk a počkať až vám bude na účet vyplatená najvyššia možná čiastka.

► zadať prípad

Späť na seznam
Staršie: Čo je a čo nie je mimoriadna okolnosť?